duminică, 10 ianuarie 2016

Klaus Iohannis




De cand este presedinte Klaus Iohannis, pentru mine zilele si-au recapatat dimensiunea normala. Nu mai am starea aia gen "acum Pastele, acum Craciunul". Adica senzatia neplacuta ca timpul o ia inaintea actiunilor mele. Parca am fost 25 de ani intr-un roller-coaster si acum am pus piciorul pe pamant.








 Nu mai deschid dimineata portalurile de stiri cu stress, pregatita oarecum si pentru un razboi atomic sau macar un mic conflict zonal cu Rusia. Cand eram ziarista ma terminau declaratiile fara continut ale politicienilor, poantele lor idioate, ironiile. Forma fara fond. Imi lua uneori o eternitate sa scriu o stire de cateva randuri fiindca nu reuseam sa identific ideea centrala ce da cursul evenimentului. Ma enervau glumele lor prostovane, efortul pe care il depuneau pentru sarcasmul perfect. De parca eu venisem la conferinta de presa pentru 'cugetari', nu declaratii normale, responsabile, cu urmari in spatiul politic si social.

Acum tot aud si citesc aiureala asta ca Iohannis vorbeste prea putin, e un prost comunicator. Refuz categoric sa cred ca sunt singura care simte si crede ca presedintele spune exact ce e de spus. Adica nu vorbeste gura fara el, ca sa ma exprim mai simplu. Daca are ceva de zis, zice. Daca nu, nu. Cariera mea de ziarista a fost curmata fix de aceasta vorbaraie fara sens, ma omora la propriu apetenta politicienilor pentru discursuri de salon, potrivite la un vin plus aperitiv, nu la un briefing de presa.

Recent mi-am incalcat propriile reguli si m-am uitat la "Punctul de  intalnire' de la Antena3 numai pentru ca invitat era Dan Mihalache si chiar eram curioasa ce spune. Cu aceasta ocazie am constatat cum au uitat ziaristii romani sa puna intrebari. Dan, clar, nu e Udrea de sa speri absurd ca-l faci sa spuna ca Norvegia are presedinte, dar Radu Tudor si Bogdan Chirieac tot au sperat la niste picanterii si s-au concentrat pe zona. Eu, de exemplu, mi-as fi dorit sa stiu ce crede Dan, ca sef al Cancelariei Prezidentale, despre tendinta UK de a iesi din spatiul UE. Sau despre declaratiile presedintelui cum ca Romania va adera la zona euro. Regionalizarea Romaniei. Sau federalizare. Un pic despre refugiatii sirieni, Merkel, poli de putere in Europa.

Si, daca aveam chef sa cobor in comun, l-as fi intrebat ce cauta Dudu Ionescu printre consilierii prezidentiali - neghiobul de la Interne de pe vremea lui Emil, ala cu "Pacea de la Cozia" si "Batalia de la Costesti"... Adica acel mare moment in care baietii cu arme au fost invinsi de civili/mineri.      
Priceless!!

In fine, ce vreau sa spun de fapt este ca am intrat intr-o normalitate, atat cat se poate in Romania. Cand dau pe stiri la TV astept sa aud ce taxe au mai scazut, ce baze sportive s-au mai deschis, chestii d-astea... Pe vremea lui Basescu, panicata, am intrat si pe site-ul MApN sa vad varsta maxima de inrolare, fara nicio gluma... mi-era frica sa nu-l cheme pe sotul meu in armata in caz de razboi ...!!!

Vin alegerile parlamentare si locale. Un pic de speranta...





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu