marți, 8 iunie 2010

NASIC - Un Rottweiler al spray-urilor nazale...


Cum lui B ii curge nasucul chiar si dupa o saptamana de Vibrocil si Humex ne-am prezentat, in mod firesc, la pediatru. Dupa consultatie s-a decis ca baiatu' are rino-faringita, iar recomandarea a fost: Tantum Verde si NASIC. Tantum Verde ii dadusem si eu, NASIC am cumparat.
Trebuie sa va spun ca am citit multe prospecte de medicamente pana acum, dar de la indometacin nu m-am ingrozit asa tare ca la NASIC, un spray nazal pentru copii!!!

DECI:

Daca utilizati mai mult decat trebuie nasic pentru copii ( chestie mai mult decat usor de realizat...)

Va puteti confrunta cu dilatarea pupilelor, greata, voma, cianoza, febra, convulsii, probleme cardiovasculare, disfunctii pulmonare, disfunctii mentale.

Poate vi se pare ca ati scapat usor, nu, mai sunt ceva posibilitati.

De asemenea va puteti confrunta cu somnolenta, scaderea temperaturii corpului, reducerea ritmului cardiac, socuri ca scaderea brusca a tensiunii arteriale, incetarea respiratiei si coma.

Asta cu posibilitatea intrarii in coma m-a dat gata...deja ma simteam de parca tineam C4 in mana...

Dupa aceasta prezentare urmeaza expunerea Reactiilor adverse, care la randul lor sunt: 1. Tulburari respiratorii, toracice si mediastinale 2. Tulburari ale sistemului nervos 3. Tulburari cardiace

Deci cam asa se prezinta prospectul sprayului nazal care ar trebui sa-i desfunde nasul lui B, ce sa zic...l-am aruncat direct la cos! Maine il sun pe pediatru sa-mi recomande un alt spray nazal pentru copil si inainte sa-l cumpar verific prospectul pe net, ca m-a speriat NASIC asta rau de tot...
O sa-i sugerez sa ne orientam spre ceva mai "paysan", cum ar fi Olinth de la Pfizer, nemtii  mereu au fost cam prea duri pentru fragilitatea mea balcanica.

3 comentarii:

  1. Nasic are aceeasi compozitie cu Olynth (xilometazolina), dar e o generatie noua: in plus mai are o vitamina (dexpantenolul) care sigur nu da coma :-) cu cat sunt mai noi medicamentele, cu atat trebuie sa se supuna ultimelor reguli ale Agentiei medicamentului dupa care trebuie declarate toate reactiile adverse.
    cu respect,
    magda

    RăspundețiȘtergere
  2. Din pacate , prospectele existente pe Internet pentru Nasic spray nazal pentru adulti nu fac vorbire despre astfel de efecte la supradozare sau pur si simplu secundare. Oare la produsul pentru adulti nu sunt posibile sau nu s-au raportat astfel de efecte?

    RăspundețiȘtergere
  3. Am folosit Nasic doar o data, seara, la culcare, cand am avut rinofaringita acuta. Mi-a trecut rinofaringita, dar conrinua sa mi se înfunde nasul seara, ceea ce nu aveam inainte. Suspectez ca e de la Nasic. Cred ca afectează mucoasa, produce dependenta. De la început mi s-a părut suspect; are un miros tare ciudat.

    RăspundețiȘtergere