luni, 31 august 2015

Pentru Tica, cu drag...

Tica i-am spus eu, fiindca nu puteam pronunta Nutica... adica diminutivul de la Elena. Si Tica a ramas...!

Tica e matusa mea, adica sora mamei mele.
Au fost cinci frati cu totul. Trei surori si doi frati : Tica, Georgeta (mama mea), Alisa, Auruta si Gica.
Toti au facut parte din copilaria mea.




Cand eram eu mica cel mai mult il iubeam pe Auruta. Auruta venea mereu prin vara, cu masina plina. Legume, fructe, carne. Numai ce vedeam in parcarea blocului meu Dacia lui cu nr. de "MM...", adica "Maramures', si ma cuprindea asa o mandrie si o fericire... Imi venea sa strig in gura mare: A venit Aurutaaaa!!!!

Unchiul meu, Auruta, era super-cool: asculta rock, purta jeansi si imi dadea mereu 200 lei bani de buzunar... Judith, sotia lui unguroaica, intregea tabloul "cool''. Inalta, blonda, desteapta, doctor... Mereu aducea, pe langa produsele locale, si prajituri facute de ea. Din acest motiv mult timp am avut impresia ca bucatareasa mai buna ca matusa Judith nici ca e pe lumea asta, fiindca prajituri mai grozave ca ale ei nu mancasem pana atunci!

Ce zic eu acum era cam pana la 13-14 ani.
Bunicii mei, cei din partea mamei, erau la 4 scari de bloc distanta. Noi la 2, ei la 6, blocul zig-zag de la Bucur Obor. Asa ca erau mereu pe la noi.  De Paste, Craciun si in toate momentele importante din viata noastra. Cand mama mea era la serviciu bunica statea cu noi, cu mine si cu fratele meu. De bunicul meu imi aduc aminte cum deschidea discret sertarul de la dulap, ca si cum ar fi fost o pestera a secretelor, si imi dadea nuci.... Ooo, ce fermecate pareau pentru mine acele nuci...!!

Unchiul Gica venea si el in vizita. Primele amintiri sunt cu el, tanar, slab (asa e si acum), jeansi cu fermoar in loc de tiv... mult mi-a luat pana sa inteleg de ce unchiul Gica avea fermoar la pantaloni in loc de tiv, cum mi se parea mie potrivit!

Matusa Alisa a a ramas in amintirea mea prin vizitele ei scurte, mereu insotita de unchiul Nelu, sotul ei. Veneau cam o data pe an, maxim.

Tica, mereu pe langa noi.
Si anii au trecut.
Si drumurile noastre, ale tuturor, au urmat cursul firesc al vietii. Relatiile s-au schimbat, casatorii s-au destramat... Doar Tica a ramas mereu la fel...!

La fiecare aniversare a mea Tica imi facea cadou o pijama. In scurt timp si-a dat seama ca pijamaua groasa, din bumbac, nu ma incanta prea tare asa ca a inlocuit cadoul cu o suma de bani, sa-mi iau eu ce vreau. Eram eleva, am devenit studenta, ziarista. Cadoul matusii mele a ramas constant, an de an, de 1 decembrie, fara sa conteze nicicum ca poate eu castigam mai mult ca ea.

A venit Bobby, copilul meu. Tica a fost prezenta in viata lui ca si intr-a mea. In fiecare an, de ziua lui de nastere si de onomastica Tica suna, ureaza "La multi Ani", ii face un cadou.
E o constanta in viata noastra si vreau sa-i multumesc pentru asta!!





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu