luni, 24 septembrie 2012

Produse de evitat: Danone

 Exclusiv pentru consumatorii români, gramajul cutiilor cu 8 „triunghiuri” de brânză topită „La Vache qui rit”, produs al companiei de lactate Danone, a fost redus cu 15%. „La Vache qui rit” este singurul sortiment comercializat în România care nu are gramajul la vedere.

  Toate cutiile de brânză topită cu 8 „triunghiuri” vândute în România  au 140 de grame, mai putin „La Vache qui rit” care are cu aproximativ 15% mai puţin, adică 120 de grame. Acelasi produs este singurul care prezinta informatia pe verso, cu litere mici.

În Franţa, ţara de origine a acestui produs, cutiile de brânză topită „La Vache qui rit” cu 8 „triunghi-uri” au 140 de grame.
În Polonia, ţara unde este fabricată brânză topită „La Vache qui rit” care se comercializează în România, cutiile cu 8 „triunghi-uri” au 140 de grame (la fel şi în Germania, Marea Britanie sau Spania).

În schimb, în România, controversata firma de lactate Danone îi vinde românului  acelaşi produs,  dar cu un gramaj mai mic cu 15% (scris pe spatele cutiei, ca să fie mai greu de sesizat).
Sau, oficial spus, „Danone Producţie şi Distribuţie de Produse Alimentare” SRL Bucureşti, (J40/9619/1996; CUI 8961927), firmă care anul trecut a obţinut, pe spinarea consumatorului român, un profit de 30,26 milioane lei. Şi anul trecut nu a avut în portofoliu „Văcuţa Veselă”.


Danone îşi bate joc de români


În urmă cu 4 ani, „Danone” a livrat consumatorului român  iaurtul „Delicios” cu dioxină. Cum informatia a ajuns publica, firma de lactate a efectuat de ochii lumii o retragere de pe piaţă a produselor contaminate, nu a dat nici o explicaţie şi nici nu a primit vreo sancţiune.
Şi la ora actuală, pe televiziunile din România rulează reclame mincinoase pentru produsele „Danone”, în care ni se spune că persoanele care consumă unele produse („Activia” sau „Actimel”) nu răcesc, nu se îmbolnăvesc de gripă, scapă de balonare şi falimentează cabinele medicale de sănătoşi ce sunt.
În SUA şi nu numai, aceste reclame mincinoase au fost eliminate, iar „Danone” a plătit amenzi usturătoare.
Una din deciziile de acest fel, pronunţată de Comisia Federală pentru Comerţ a SUA,  preciza că „Danone” este obligată să elimine din reclamele de la TV, de pe Internet şi cele din ziare şi reviste menţiunile referitoare la presupusele efecte benefice ale produselor. În plus, i s-a interzis să mai pretindă că orice fel de iaurt al său reduce riscul de a răci sau de lua o gripă.

 Danone - pe primul loc in topul reclamelor mincinoase


Recent, prestigioasa revista „Time” a făcut un top al reclamelor mincinoase, clasament în care, la loc de cinste se află „Danone”, cu precizarea că firma franceză a fost obligată să plătească daune de 45 milioane dolari.
În România, reclamele mincinoase zburdă pe ecranele televizoarelor şi pe net, fără ca autorităţile să aplice vreo sancţiune. În acest context, apariţia şi altor tertipuri menite să-l păcălească pe consumator, cum ar fi “La Vache qui rit” în cantitate redusă, este privită ca un fel de “normalitate”.

Sursa: Financiarul.ro


2 comentarii:

  1. In sfarsit ceva realist intre toate postarile legate de minunatul Danone de pe blogurile de mamici!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Parca toata lumea e lobotomizata cand vine vorba de danone. Nu pot sa pricep cum sa ti se para in regula un iaurt care pe langa ca are toate mizeriile in el, asta in cazul in care sunt specificate, are si un termen de valabilitate de zici ca e beton nu mancare. Cine a mai vazut iaurt pe care sa il tai felii? Daca ar fi mai multe articole ca cel de sus poate si-ar deschide mai multe ochii si aia nu si-ar mai vinde porcariile pe post de elixir.

    RăspundețiȘtergere