miercuri, 11 iulie 2012

Abonatii RCS & RDS nu mai pot accesa VPLAY (update)

Un scandal de proportii a izbucnit recent pe internet după ce clienţii RCS & RDS au constatat că nu mai pot accesa conţinutul video al site-ului Vplay.ro. Ma numar printre ei si chiar ma simt  lezata, fiindca am ajuns de-abia la sezonul 6 din CSI-Vegas, si de 2 saptamani nu se mai incarca niciun episod.
Marturisesc sincer: Nu ma intereseaza daca e site-pirat! Personal sunt foarte incantata ca am serialele preferate pe sezoane, se descarca perfect, se vad excelent. Si nu cred ca RCS&RDS are abilitatea legala de a restrictiona un site!
I-am sunat si eu pe cei de la RDS-RCS - initial au spus ca nu stiu nimic, pe la mijlocul discutiei tipa de la call-center a spus ca firma ei nu a restrictionat accesul la Vplay, iar la sfarsit am fost amandoua de acord ca stim despre ce vorbim.
Scandalul Vplay - RCS& RDS s- a mutat rapid pe Facebook si mai apoi in paginile ziarelor.

Ce spune Vplay.ro


Vplay.ro, unul dintre cele mai populare site-uri unde românii pot viziona seriale online,a publicat pe site urmatorul mesaj:

"Dragi clienţi RDS-RCS, după cum aţi observat Vplay.ro nu funcţionează prea bine pentru dumneavoastră. Acum câteva săptămâni am primit un mail oficial de la RDS-RCS, informându-ne că va fi suspendată conexiunea către noi din cauza unor probleme tehnice. În scopul de a afla care este motivul şi de ce numai site-ul nostru suferă de aceste probleme, vă rugăm să ne ajutaţi sunând la suportul tehnic RDS-RCS şi să întrebaţi. 
Aici găsiţi numerele de telefon RDS-RCS, la care puteţi apela: 031.400.4401 (Bucureşti) 03xx.400.401 (Alte Judeţe)".


Ce spun reprezentanţii RCS&RDS

 

"Stimaţi abonaţi la Digi Net, RCS & RDS va informează că nu a restricţionat accesul la site-ul www.vplay.ro, acesta este accesibil prin internet ca orice alt site de pe internet. Utilizatorii noştri pot descărca informaţie în mod liber de pe orice site din Internetul global. RCS & RDS are deschise conexiuni la Internetul global suficient de mari pentru a prelua traficul utilizatorilor săi. Utilizatorii pot testa funcţionalitatea internetului, descărcând informaţie de pe alte site-uri cu conţinut video şi foto. În cazul semnalat de dvs., ar putea fi vorba de o problemă la accesul acestui site în Internetul global", se arata pe pagina de Facebook a operatorului.

Principalele site-uri cu conţinut video pay per view din România, care funcţionează legal, sunt VOYO şi Muvix. Personal nu le-am incercat, am fost prea incantata cand am descoperit toate sezoanele CSI pe Vplay.ro.

Fanii VPlay.ro au încărcat pe site un clip în care explică cum pot continua abonaţii RCS&RDS să urmărească seriale. VEZI LINK

Razboi?


Vplay.ro poate fi accesat gratuit, e nevoie doar de un cont. Nu acesta este si cazul VOYO si Muvix, pe care am intrat si eu acum din curiozitate.
Pe Muvix chiar esti intampinat  de o caseta prietenoasa:

Ai ajuns la fix ca sa vezi un film bun. Aici gasesti cateva sute, numai unul si unul: filme de calitate venite direct de la Hollywood, filme europene sau autohtone. Poti sa le urmaresti online, oricand si de oriunde vrei si ai acces la ele imediat. In plus, toate filmele se vad bine, la o calitate ridicata.
Inca ceva: vizionarea filmelor e contracost. Asa poti dormi linistit ca nu vei avea probleme cu legea. Merita!

Pregateste-ti popcorn-ul si sa inceapa filmul!


Echipa Muvix.ro


Mie mi s-a parut nostim mesajul! Muvix, hai sa-ti spun o chestie: Dormeam deosebit de bine dupa serialele de pe VPlay si chiar eram incantata ca sunt gratis. Cand o sa se simta si statul roman ca-mi ia impozite degeaba atunci poate o sa simt si eu ca e firesc sa platesc abonament ca sa vad filme pe net. Pana atunci nu te baza pe mine!
Se pare ca aici este razboiul: De ce ar plati cineva abonament la VOYO sau Muvix cand se poate uita gratis pe VPlay?! Si in acest razboi s-a gandit si RDS&RCS, care imi e din ce in ce mai antipatic, sa intre ca "arbitru".

UPDATE 

Acuzatii


Gabriel Mateescu, fondatorul furnizorului de servicii de Internet Evolva Telecom, activa si cu acoperire majora a principalelor orase din Romania in prima parte si la jumatatea deceniului trecut, “dezgroapa” mai multe informatii pe care el le considera anormale si, pe alocuri, la limita legii.
“Problema cu vplay este foarte simpla. RDS le-a cerut bani pentru peering (o legatura intre doua retele – n.r.), ei au refuzat sa plateasca. In concluzie RDS a pus un filtru pe portul 80, portul www, (o limitare) care nu permite sa treaca trafic foarte mare dinspre i.vplay.ro care este serverul ce hosteaza fisierele spre Romania”, considera Mateescu.

In replica, operatorul RCS&RDS, contactat de Wall-Street.ro, subliniaza ca "RCS & RDS nu blocheaza si nu restrictioneza in niciun fel accesul utilizatorilor catre niciun site web, indiferent de locatia acestuia pe glob. De asemenea, compania nu a limitat in vreun fel portul 80. Responsabilitatea pentru accesarea in bune conditii a unui site revine administratorilor site-ului in cauza", spun oficialii RCS&RDS. Reprezentantii companiei nu au oferit detalii tehnice (mai) amanuntite privind posibilele probleme care ar putea avea loc in legatura cu Vplay.ro si nu a comentat privind acuzatiile conform carora operatorul ar fi cerut bani pentru peering.

 Gabriel Mateescu afirma ca niciodata compania nu va recunoaste ca nu vrea sa dea acces distribuitorilor in reteaua lor.
“Legatura dintre reteaua RDS si o retea X se face printr-un protocol care se cheama BGP, ei refuza aceste tipuri de sesiuni pe acest protocol, chiar daca ANCOM (autoritatea telecom – n.r.) i-a nominalizat ca furnizori cu putere semnificativa pe piata. ANCOM niciodata nu a facut dreptate cand a fost vorba de peering IP, ANCOM a intervenit doar cand a fost vorba de interconectarile (peeringurile) de telefonie, care sunt mai putin importante ca peeringurile IP din punctul meu de vedere”, considera fostul sef al Evolva Telecom.

 Stan Marian, care reprezinta furnizorul de Internet WTS Telecom din Bucuresti, afirma: “E o gatuire la routerul din Oradea, intre Bucuresti si Oradea pingul a sarit la 42 ms. RDS este conectat la AMS-IX (Amsterdam Internet exchange) din Olanda, avand o conexiune de 10G. La fel are si in De-CIX, din Germania, IX ce are peering cu AMS-IX pe 2 x 10 Gb. Este practic imposibil ca acea defectiune tehnica de care vorbesc reprezentantii RDS sa existe, din moment ce putem accesa site-uri asemanatoare din Olanda”, considera el.

Aproape o suta de persoane au comentat pe pagina de Facebook a RCS&RDS in dreptul anuntului companiei privind incidentul ce are in prim plan site-ul Vplay, majoritatea argumentand ca operatorul telecom “a mintit”.
Pe de alta parte, "vinovatia" RCS&RDS sau/si a Vplay.ro este o problema ce se poate rezolva exclusiv in justitie sau cu sprijinul autoritatilor in domeniu - ANCOM sau ANPC. (sursa: WALL-STREET)

Unde putem vedea seriale online gratis?


www.990.ro

www.serialulmeu.ro

www.seriale-online-gratis.com

 www.megafilmeonline.ro/

4 comentarii:

  1. Dormeam deosebit de bine dupa serialele de pe VPlay si chiar eram incantata ca sunt gratis. Cand o sa se simta si statul roman ca-mi ia impozite degeaba atunci poate o sa simt si eu ca e firesc sa platesc abonament ca sa vad filme pe net. Pana atunci nu te baza pe mine!

    Adevarat graiesti, tot respectul!

    RăspundețiȘtergere
  2. tipic romanesc. :(
    s-au cam nesimtit cei de la RDS.... din ce in ce mai mult...

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu eram fan vplay. Am vazut aici toate sezoanele din CSI, CSI Miami, CSI NY, Criminal Minds si altele. Imi placea ca pot sa aleg eu ora de vizionare si cate episoade vad, sa le intrerup cand am treaba, fata de TV pe care aproape ca nu-l deschid. Acum urmaresc The Borgias si am fost nevoita sa ma mut de pe vplay pe alt site unde l-am gasit, tot gratis. Pacat de toata aceasta situatie cu vlay si RCS&RDS.:(

    RăspundețiȘtergere
  4. Norocoaso!!
    In afara de CSI-Vegas toate celelalte seriale le-am vazut pe AXN, rezulta frustrare=0.
    DAR: Am ramas restanta cu CSI-Vegas, care a fost difuzat aleatoriu, ba pe-un post, ba pe altul... pe scurt nu prea l-am vazut!
    Si MIrcea gasise vreo doua seriale englezesti de spionaj.. eram fericiti!! :))

    RăspundețiȘtergere