joi, 25 martie 2010

Reporter fara voie la MAE



De-abia ma angajasem la Cotidianul. Pe atunci – in primele luni de la aparitia ziarului - sectiile nu erau bine definite; adica noi, reporterii, eram cam “la gramada” si trimisi la evenimente in functie de: cine e in redactie, cine scrie mai bine pe zona respectiva.
Ei, asa m-am trezit eu complet aiurea la o conferinta de presa la MAE. Venise ministrul de externe al Ucrainei, nu mai stiu cine era atunci, si Adrian Nastase a organizat o conferinta de presa.
Stateam foarte relaxata in redactie si Doina ( Doina Basca – controversata sefa a Cotidianului din perioada aia) striga : Roxana, du-te la MAE!!! Ei, incantata la maxim de oportunitate m-am aruncat in masina redactiei si…la MAE cu mine!
Odata ajunsa acolo am avut ocazia sa fac cateva constatari. In primul rand aveam o tinuta total nepotrivita. Toata lumea in costum/taior, iar eu: tricou scurt, fusta mini din piele intoarsa, espadrile. Whatever, am depasit senin momentul si m-am asezat in primul rand, relaxata, picior peste picior.
Incepe conferinta de presa, trece partea introductiva, vine cea a intrebarilor.
Aici trebuie sa va fac o marturisire: cat am fost prin scoala am reusit cu destul succes sa faultez lectiile de istorie. Ma gandeam ca n-are sens sa-mi incarc mintea cu date si evenimente falsificate, cert o sa invat istoria reala la momentul potrivit…imi ziceam. Si, adevarat, dupa o licenta total inutila de inginerie mecanica am facut si Facultatea de Stiinte Politice.
Asa ca, din bruma de istorie pe care o stiam eu la momentul respectiv o singura problema parea potrivita situatiei: Hei, astia parca ne-au luat niste teritorii… Asadar am solicitat politicos microfonul, m-am ridicat in tinuta mea impecabila si am intrebat senina: Dle ministru, cand are in intentie Ucraina sa dea inapoi Romaniei teritoriile care ii apartin de drept?!
Iritare maxima pe chipul ministrului ucrainean ( a fost prima intrebare!), amuzament retinut pe al lui Nastase…Una peste alta am fost in direct la postul national de radio, felicitata calduros de sefii redactiei, primit prima.
A fost singura data in viata mea cand semi-ignoranta mi-a adus avantaje!!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu